Menü
Ügyfélkapcsolat és ami mögötte van (X)

Ügyfélkapcsolat és ami mögötte van (X)

Főképp induló vállalkozásoknál, egyszemélyes cégeknél fordul elő, hogy a tulajdonos egyben a cégvezető, a szakmai tevékenységet és ügyfélkapcsolatot is végzi. Állandóan szól a telefonja, csoda, ha nap végére életben marad.

Tévhit azonban, hogy pótolhatatlanok lennénk bizonyos feladatok elvégzése szempontjából, és hogy más ne tudná megtanulni azokat az alap fogásokat, amelyekkel ügyfeleink támogathatók.

Ám tévhit az is, hogy az ügyfélszolgálatos csak felveszi a telefont. Hogy behívunk valakit, megmutatjuk, hogy mi hogyan dolgozunk és ő ’csak’ fogadja a hívásokat és válaszol az e-mailekre. Rendben válaszol, de mit, hogyan és lehetséges követni?

Ahhoz, hogy megbízható hátteret tudjuk kialakítani, fontos a területre időt és energiát szentelni szakmai támogatással, tudásbázissal, a kommunikáció folyamatos fejlesztésével és stabil ügyfélszolgálati rendszer biztosításával, amin keresztül az információ áramolni tud a különböző csatornákon keresztül. Ha munkatársaid könnyen elérik a számukra fontos információkat sokkal gyorsabban, derűsebben és magabiztosan támogathatják vásárlóitokat.

Ami mindezt megkoronázza és önállóvá teszi, ha hitet tudsz adni azoknak, akik az ügyfélkapcsolati fronton képviselik vállalkozásod. Hitet abban, hogy a szolgáltatásod nem csak jó, de a legjobb, és hogy ők ezen értékek megjelenítésében a kommunikáció során milyen fontos szerepet játszanak. Ha ezt a tüzet sikerül feléleszteni, hidd el, minden résztvevő elkezd azon is dolgozni, hogy hogyan lehet mindezt még jobban csinálni! Innentől beszélhetünk arról, hogy egy csapatban dolgoztok és kezdik érezni a vásárlók és ügyfelek, hogy itt valami nagyon jó, mondhatni legendás.


Biztosan mindenki elér, aki kapcsolatba lépne veled? Biztosíts megfelelő számú csatornát, légy elérhető!

Bizonyára találkoztál már a problémával: az egyik vásárló e-mailt küld, a másik Messengeren üzen, vannak telefont kedvelők, akik élő beszédet szeretnek hallani és sorolhatnánk. Ha egy helyre tudjuk csatornázni a különböző formában érkező kérdéseket, rengeteg energia szabadul fel és sokkal könnyebben tovább is adhatók házon belül.  Az Innvoice csapata Zendesk megoldásával teszi lehetővé, hogy minden üzenet a megfelelő helyre kerüljön és ne maradjon elvarratlan szál. Post-it jegyzetek, chat ablakok és e-mail fiókok rendszeres figyelése, ellenőrzése helyett rendszerben közlekednek az adatok biztosítva ezzel a minőségi ügyfélkiszolgálás alapjait.

Hogy mindez miért éri meg? 

Mert amit az ügyfeled lát, az az elérhetőség, profizmus és megbízhatóság, mert tapasztalja, hogy a háttérben valódi emberek dolgoznak azért, hogy ő maga is sikeresebb lehessen.
Amit pedig a cégvezető kap, a nyugalom, kevesebb telefonhívás, levelezés. Mondhatjuk azt is, hogy egy olyan kommunikációs védőpajzs áll rendelkezésére, ami időt szabadít fel és biztonságot ad, mert van, akire vagy akikre rábízhatja értékes vásárlóit.

A sikeres ügyfélkommunikáció és feltételei

Egyszerűnek tűnik. Ha tudjuk kivel beszéltünk, az ügyfél elégedett válaszunkkal és a kapott megoldással, valamint mellette munkatársunk is úgy érzi, a legjobbat adta és nincs más teendő a háttérben sem, illetve röviden dokumentáltuk a beszélgetést, a kommunikáció zárható.


    Ám a megvalósításhoz az alábbi szempontokat biztosan érdemes figyelembe venni a siker érdekében:


    Bár ezek csak a főbb vonalak, de ha a fentieket megvizsgáltuk és megtettük a tőlünk telhetőt, egész nyugodtan kapcsoljunk be ügyfélelégedettség mérést! A pozitív visszajelzések örömmel töltenek el mindenkit, az észrevételekből pedig csak tanulni lehet.



    A számlaküldés, mint az ügyfélkommunikáció része

    Számos lehetőséget rejt magában és az egyik legszebb dolog, ha a jól végzett feladatok után kiállíthatjuk számlánkat vásárlónknak. Azonban korántsem mindegy, hogy munkánk eredményét dokumentáló bizonylat milyen formában, mennyi időn belül és hogyan érkezik meg, illetve, mennyire egyszerű azt kiegyenlíteni. Minden eleme rólunk beszél. Ma már az eltemetett postai számlaküldést felváltotta az e-mailes továbbítás, jobb helyeken az elektronikus számla használat is. Nem csak formailag tehetjük egyedivé, hanem kísérő e-mail szöveggel, amivel együtt számlánkat megkapja a vásárló. Ha előre elkészített sablonnal dolgozunk, a színvonal egységes lesz, gyorsabbak lehetünk és itt is időt nyerünk, amit az élő kommunikációra fordíthatunk.

    Használj e-számlát, légy környezettudatos! Az Innvoice-nál például már hitelesítési díj sincs, elektronikus számláidat ingyen digitális aláírással és időbélyegzővel ellátva küldheted e-mailben - akár automatizáltan - vevőid felé, megkímélve ügyfeleidet és cégedet a nyomtatás idő- és pénzrabló műveletétől és a megőrzés nehézségeitől.

    Számlafizetésnél természetesen elengedhetetlen a bankkártyás fizetési lehetőség, biztosítva ezzel a küldés és fogadás leggyorsabb módját, utalásos számlák befizetéseinek kezeléséhez pedig érdemes olyan számlázót választani, ahol a banki kapcsolat, tranzakcióbetöltés megoldható.



    Nincs az a folyamat, amit időről időre ne lehetne jobbá, gyorsabbá vagy frissebbé tenni. Ilyen az ügyfélkapcsolat is, ami folyamatos fejlesztést kíván, hisz egy módfelett fontos és szerteágazó terület. Az Innvoice hiszi, hogy kiváló szolgáltatása mellett a minőségi ügyfélkommunikációval és kiszolgálással hozzájárulhat több ezer vállalkozás eredményes működéséhez. Ismerd meg őket itt: Innvoice

     Sikeres kapcsolatokat!


    Még nem találtad meg minden igényednek legjobban megfelelő számlázó programot?

    Válaszd ki a számlázóválasztó segítségével itt.

    Minden, amit az átalányadózásról tudni kell

    Minden, amit az átalányadózásról tudni kell

    2022. szeptember 1-jétől új KATA törvény lép hatályba, amely csaknem 450 ezer vállalkozót érint közvetlenül hazánkban. A legf...

    Cégalapítás előtti teendők

    Cégalapítás előtti teendők

    Cégalapításon gondolkodsz és azt szeretnéd, ha a folyamat a lehető leggyorsabban és legegyszerűbben menne? Már 1-2 napon belü...

    Milyen változások várhatók a KATA adózásban?

    Milyen változások várhatók a KATA adózásban?

    A KATA a kisadózó vállalkozások tételes adójaként 2012 óta az egyik legkedvezőbb adózási formát kínálta a hazai kisvállalkozó...

    Katás vagy? Ezekre a határidőkre kell odafigyelned

    Katás vagy? Ezekre a határidőkre kell odafigyelned

    A katás vállalkozási forma a 2013-as megalakulása óta töretlen népszerűségnek örvend, hiszen a havi fix költség több különböz...