Menü
Bevezető tippek webáruház indításhoz (X)

Bevezető tippek webáruház indításhoz (X)

Online értékesítés, számlázás, készletnyilvántartás. Webáruházat indítani egy nagyon izgalmas kihívás, és azt látjuk, rengetegen bele is vágtok. Mivel a terület egyre népszerűbb, számos megoldás ígérkezik az indulás és üzemeltetés során. Azonban honnan tudjuk meg, melyek a legoptimálisabb választások számunkra, mi alapján döntsünk, és ha úgy látjuk, honnan kérjünk segítséget? Az alábbi pontokat biztosan fontolóra kell vennünk, ha az internetes kereskedelem berkeiben tevékenykedünk.

Támogatás az induláshoz, de honnan?

Fontos az információszerzés, hiteles forrásból, mert jelentősen lerövidíti és megkönnyíti a kezdő lépéseket. Dönthetünk úgy, hogy mindennek magunk nézünk utána, de miért tennénk, ha egy kézből is megkaphatjuk, amire kíváncsiak vagyunk. Bátran forduljunk szakértőhöz, aki rálát, hogy érdemes-e elindulnunk; segít, hogyan tesztelhetjük a működtetést, és aki kézen fog bennünket! Horváth Ferenc webshopmentor és az Innvoice csapat interjújából hoztunk nektek egy rövid összefoglalót. 

Hogyan válasszuk ki a megfelelő webáruház típust?

A megfelelő típus kiválasztásakor már az elején érdemes hosszú távon gondolkodni, mert később a váltás már nem olyan egyszerű, és több esetben veszteséggel is járhat akár. A bérelhető webáruházak területén itthon a két piacvezető UNAS és Shoprenter áruház a meghatározó. Azért könnyű velük indulni, mert a támogatás elérhető és kész, kidolgozott rendszerekről beszélünk, melyeket folyamatosan fejlesztenek az új kihívások szerint. Gyorsan használatba vehetők és fix, kiszámítható költséggel működtethetők, ami az üzemeltetés és tervezés fontos része. Megemlíthetjük a kanadai Shopify-t, ami akkor lehet jó választás, ha külföldi, nemzetközi piacon szeretnél megjelenni a webáruházzal. 

Szállítási és fizetési módok

A házhozszállításhoz több szolgáltató áll a rendelkezésre: a GLS,  a DPD, a Magyar Posta, a Sprinter, az ExpressOne, bőven van választék. Csomagautomatánál a FoxPost és a Magyar Posta csomagautomatáit vehetjük igénybe. Átvételi pontoknál pedig a PickPack pont, a DPD, a GLS vagy a Magyar Posta rendelkezik kiterjedt átvevőpont hálózattal.

A fizetési módoknál azt tapasztalható, hogy egyre nagyobb a bizalom a weboldalon bankkártyával történő fizetés iránt, több szolgáltató esetén már a futárnál is lehet bankkártyát használni átvételkor. A két legnépszerűbb talán a SimplePay és a Barion, mellettük további alternatív megoldásokkal.

Nem szerencsés túl sok szolgáltatóval szerződni, egyrészt a túl sok lehetőség a bőség zavarát okozza a vásárlónál és lassabban tudja végrehajtani a fizetést az oldalon, illetve a futárcégek esetén is jellemző, hogy mennyiség alapján dolgoznak és akkor számíthatunk alacsonyabb szállítási költségre, ha a csomagszám magas. Ha elfogadható számunkra olyan cég, amely mindhárom átvételi módot tudja biztosítani, azzal költséget tudunk spórolni, mellette pedig az adminisztráció is csökken. Például a Magyar Posta a házhozszállításon túl csomagautomatás, csomagpontos kézbesítést is biztosít, ami – figyelembe véve a több ezer postát-, elég vonzó alternatíva lehet. 


Számlázás készletnyilvántartással és webáruház kapcsolattal

A webáruházakhoz kapcsolt számlázás során szintén fontos már az elején olyan rendszerrel dolgozni, ami később, a megnövekedett forgalmat is ki tudja szolgálni. Bővíthető készletnyilvántartással, automatizmusokkal és a választott webáruház típushoz kapcsoltan a termék adatok szinkronizációja folyamatos lehet, hogy több időd maradjon a vevőszerzéssel foglalkozni. 




Az Innvoice Boltmenedzser


Vevőszerzés és vásárlói bizalom

Kulcskérdés és a legnagyobb feladat a vevőszerzés, hiszen elindulni egy sablon áruházzal, nagyon gyorsan lehetséges, akár havi 3-4 ezer forintért bérelhetünk webáruházrendszert, különösebb informatikai tudás nélkül. De honnan érkeznek a vásárlók és mitől lesz vonzó az áru? 

Amire kiemelten fontos figyelni, hogy a termék szeretete mellett a gazdaságosság tervezése, folyamatos koordinálása és kontrollálása szükséges a mérőszámok figyelésével. Attól függően, hogy milyen rendszereket használunk, egy vagy több helyen is nyomon követhetjük az eredményeket, a hangsúly itt is a tervezésen és a folyamatosságon van, amibe érdemes energiát fektetni. 

Az Innvoice küldetése, hogy kihozd boltodból és webáruházadból a maximumot és vidáman tekints a rád váró növekedésre. UNAS és Shoprenter áruházhoz kapcsolható Boltmenedzser csomagunkról az alábbi oldalon olvashatsz bővebben:

WEBSHOPOM VAN


Még nem találtad meg minden igényednek legjobban megfelelő számlázó programot?

Válaszd ki a számlázóválasztó segítségével itt.

Kézi számlatömb, telepíthető számlázó vagy online számlázó program? Melyiket válasszam?

Kézi számlatömb, telepíthető számlázó vagy online számlázó program? Melyiket válasszam?

A NAV online számlaadat-szolgáltatási kötelezettség bevezetése alaposan átrendezte a számlázó programok piacát, és egyre több...

Kifizetődő-e az automatizálás bevezetése a webáruházadban? Cikkünkből kiderül! (X)

Kifizetődő-e az automatizálás bevezetése a webáruházadban? Cikkünkből kiderül! (X)

Sokszor halljuk: az idő pénz. Nem is találhatnánk ennél találóbb mondatot ide, hiszen a legfontosabb szempont, amely az autom...

Minden, amit számlázóprogram-választás előtt tudnod kell

Minden, amit számlázóprogram-választás előtt tudnod kell

A számlázó program választását ideális esetben tudatos, átgondolt döntési folyamat előz meg. Hiszen a választott rendszert ha...

Bevezető tippek webáruház indításhoz (X)

Bevezető tippek webáruház indításhoz (X)

Online értékesítés, számlázás, készletnyilvántartás. Webáruházat indítani egy nagyon izgalmas kihívás, és azt látjuk, rengete...