
5 ok, hogy bevezess egy CRM rendszert
A CRM (Customer Relationship Management) rendszerek olyan adatbázisok, amelyekben rendszerezve láthatod az összes ügyfélkapcsolati információt, amelyre vállalkozásodnak szüksége lehet a sikeres értékesítéshez. A CRM rendszerek könnyen kezelhető, általában felhőalapú és a kkv-szektor számára is teljesen megfizethető eszközök. Ebben a cikkben 5 olyan okot gyűjtöttünk össze, ami miatt Neked is érdemes CRM rendszerre cserélned Excel-tábláidat, névjegykártya gyűjteményedet és a folyton elkallódó cetlijeidet.
1. A CRM rendszerben a vállalkozás folyamatait minden munkatárs egy helyen éri el
A CRM rendszerek minden túlzás nélkül a vállalkozások legértékesebb eszközei. A rendszerezett adatbázisokban az ügyfelek, a partnerek és a szállítók alapadataitól kezdve, a kapcsolatfelvételek időpontjain és módjain át, az extra információkig (pl. születésnapok, gyermekek száma és neve) minden értékesítéshez szükséges csapatszintű tudás szerepel.
Egy jól működő CRM rendszernek köszönhetően nemcsak a cégvezető vagy az adott munkafolyamatok felelősei tudhatnak sokat a célközönségről és a vásárlói szokásokról, hanem az összes többi kolléga is hamar átláthatja a cég fejlődéséhez szükséges információkat.
A CRM rendszer gördülékenyebbé és élvezetesebbé teszi a közös munkát, hiszen
- a szegmentált adatbázisnak köszönhetően könnyebben kikereshetők a szükséges információk,
- felhő alapú szolgáltatás, ezért a rendszert minden hozzáféréssel rendelkező személy megtekintheti és/vagy szerkesztheti,
- könnyebben meghatározhatók a kollégák számára a fókuszpontok,
- kimutatásokkal segíti a helyzetfelismerést, így az önálló hibajavítást is,
- a rendszernek köszönhetően nincsenek elfelejtett információk, ezáltal felesleges stresszt vehetsz le az alkalmazottaid válláról,
- minden kollégának pontosan ugyanazok az adatok és információk állnak rendelkezésére,
- rengeteg folyamat és részfeladat automatizálható, ezzel időt és energiát spórolhat meg a céged.
2. Egy CRM rendszer segít kidolgozni a jövőbeli stratégiákat
Huzamosabb idejű használat mellett a CRM rendszer egyre több hasznos adatot gyűjt a célközönségedről, valamint az értékesítéseidről, így idővel egyre pontosabban tudod majd meghatározni vállalkozásod fejlődési tendenciáit.
Egy megfelelően működő CRM rendszerből kiderül, hogy
- az új lehetséges vevő mekkora eséllyel válik majd tényleges ügyfeleddé,
- mely együttműködésekre érdemes több vagy kevesebb időt szánni az elért eredmények alapján,
- mi történik az értékesítési folyamat egyes lépéseiben,
- a folyamat összes lépcsőfokán túljutnak-e az ügyfeleid vagy esetleg elakadnak valahol.
3. A CRM rendszerben hamar észreveszed az esetleges hibákat
A jelen kimutatásai és a jövő lehetséges tendenciái mellett egy CRM rendszer lehetőséget nyújt arra is, hogy időben észre tudd venni azt is, ha az értékesítési folyamat egy adott pontján probléma jelentkezik.
A CRM adatbázisban az összes ügyfél-interakció szerepel. A pozitív eredmények mellett az is jól látható, ha a lehetséges vevők az értékesítéshez vezető út egy-egy pontján kilépnek a folyamatból.
Ha a munkatársaid napról napra nyomon követhetik a jól működő és a kevésbé sikeres értékesítési folyamatokat, egyszerűen vissza tudják keresni, mi az, amin javítaniuk kell.
4. CRM rendszerrel célzottabbá válik a kommunikációd
A célzott kommunikáció kulcsfontosságú vállalkozásod fejlődésének szempontjából, hiszen ezáltal jóval előremutatóbb stratégia állítható fel és hatékonyabb eredmények érhetők el.
Nem szabad elfelejtened, hogy vevőid szeretik kiváltságosnak és VIP ügyfélnek érezni magukat. Ha ezt sikerül elérned náluk, szívesebben fognak cégedtől vásárolni és később még az ismerőseiknek is ajánlanak majd.
A CRM rendszerek átgondoltabbá és gyorsabbá teszik a céges kommunikációt, hiszen
- több hónapos kísérletezgetés nélkül találhatod meg a tökéletes időzítést a hírlevelek, telefonhívások és előadások tervezett időpontjaira,
- az egyes szegmensekhez külön kommunikációs stratégiát készíthetsz,
- bármikor vissza tudod keresni, melyik munkatársad milyen hangvételű és stílusú üzenetet küldött egy-egy ügyfélnek,
- sablon e-mailekkel tudod egységesíteni a céges kommunikációt, hogy az mindig maradéktalanul igazodjon vállalkozásod imidzséhez és udvarias is legyen.
Egy külön CRM rendszer olyan kimutatásokat is készít, amelyekből megtudhatod, hogy kinek milyen tartalmat érdemes küldened az értékesítés sikeressége érdekében.
5. Egy jól kiválasztott CRM rendszerrel automatizálhatod az időigényes folyamatokat
Az Ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerekkel nemcsak átláthatóbbak lesznek az értékesítési folyamatok, de azt is biztosíthatod, hogy több idő és energia maradjon a fontosabb feladatokra.
CRM rendszerrel
- személyre szabott és időzített üzeneteket küldhetsz ügyfeleidnek,
- automatikus válaszfunkciókat állíthatsz be az értékesítési folyamat bizonyos lépcsőihez,
- automatikusan átemelheted a legfontosabb adatokat az új ügyfelekről a rendszerbe,
- egyszerűen, külön időráfordítás nélkül kezelheted a leiratkozásaidat,
- és átlátható formában továbbíthatsz információkat ügyfeleidnek a vállalkozásodról.
Ne hagyd, hogy értékes ügyféladataid elvesszenek! Válassz beépített CRM rendszerrel rendelkező számlázót és kezeld a teendőidet egy helyen.
Töltsd ki a SzámlázóVálasztó Tesztet még ma és találd meg a számodra tökéletes számlázó programot!
Kattints IDE »
Még nem találtad meg minden igényednek legjobban megfelelő számlázó programot?
Válaszd ki a számlázóválasztó segítségével itt.
Minden, amit az átalányadózásról tudni kell
2022. szeptember 1-jétől új KATA törvény lép hatályba, amely csaknem 450 ezer vállalkozót érint közvetlenül hazánkban. A legf...
Cégalapítás előtti teendők
Cégalapításon gondolkodsz és azt szeretnéd, ha a folyamat a lehető leggyorsabban és legegyszerűbben menne? Már 1-2 napon belü...
Milyen változások várhatók a KATA adózásban?
A KATA a kisadózó vállalkozások tételes adójaként 2012 óta az egyik legkedvezőbb adózási formát kínálta a hazai kisvállalkozó...
Katás vagy? Ezekre a határidőkre kell odafigyelned
A katás vállalkozási forma a 2013-as megalakulása óta töretlen népszerűségnek örvend, hiszen a havi fix költség több különböz...