Menü
Te vajon jól tudtad? 10 óriási tévedés a számlázó programok bejelentéséről – 2. rész

Te vajon jól tudtad? 10 óriási tévedés a számlázó programok bejelentéséről – 2. rész

Határidők, bírságok, nyomtatványok? Minddel foglalkoztunk cikkünk előző részében, ahol jó néhány tévhitet eloszlattunk a számlázó programok bejelentésével kapcsolatosan. Akad azonban még jó pár olyan tévedés, amelyekről fontos tisztázni az igazságot, hogy könnyedén, hibák nélkül letudhasd a bejelentést és minél előbb élvezhesd az új számlázód nyújtotta kényelmet. Ugye Te egyik tévedésbe sem futottál bele a következők közül?

6. Csak a „dobozos”, telepített számlázó programokat kell bejelenteni

Ez is tévedés, hiszen az online, felhő alapú számlázókat is be kell jelenteni az adóhatóság irányába. Sőt, ma már számos olyan komplex program szoftver létezik (mint például az ügyviteli- és vállalatirányítási rendszerek), amelyek tartalmaznak számlázó modult/funkciót. A bejelentési kötelezettség természetesen ezekre a programokra is kiterjed, hiszen a törvény megfogalmazása szerint minden számla kibocsátására alkalmas informatikai megoldást (pl.: programot, modult és online rendszert) számlázó programként kell kezelni.

7. A saját fejlesztésű programokat nem kell bejelenteni

Pedig de! Az imént idézett meghatározás értelemszerűen nemcsak a harmadik féltől beszerzett, hanem a saját fejlesztésű számlázó programokra is vonatkozik. A bejelentés határideje ez esetben is 30 nap a használatbavételtől számítva.

8. A verziófrissítésen átesett számlázókat is be kell jelenteni

Azért ennyire nem szigorú a szabályozás. Vagyis a számlázó programot a frissítése vagy verzióváltása esetén sem kell újra bejelenteni a NAV-nál, hiszen annak lényegében csak a működése változik.

9. Arról már nem kell szólnom a NAV-nak, ha nem használom a számlázó programot

Szintén tévedés, hiszen az előírások szerint azt is be kell jelenteni, ha nem használod többé az adott programot. A határidő ebben az esetben is 30 nap, méghozzá attól az időponttól kezdve, amelytől a jogszabály szerinti számlakibocsátási kötelezettséget már nem az adott számlázóval teljesíted. Azt azért tegyük hozzá, hogy elég nehéz percre pontosan belőni, hogy melyik az a pillanat, amelyben úgy döntesz, hogy soha többé nem számlázol az addig használt programmal.

10. Ha számlázó programot cserélek, az újat már nem kell bejelenteni

De igen, ezt minden egyes alkalommal meg kell tenned, amikor új számlázó programot helyezel használatba. A fentiek fényében így már elég egyértelmű, hogy a számlázó program cseréjét is be kell jelenteni. Méghozzá az előző program használaton kívül helyezésének és az új program használatbavételének bejelentésével. Ezt akkor is meg kell tenned, ha a két számlázót ugyanaz a cég fejleszti. A jó hír, hogy a két műveletet letudhatod egyetlen űrlap segítségével.

Még több tévedés cikkünk első részében

Tényleg megbírságolhat a NAV, ha elmulasztom? E-mailben is letudhatom a bejelentést? Vajon kiváltja az Online Számla regisztráció a számlázó program bejelentését?? Ne maradj le cikkünk első részéről sem, ahol további gyakori tévedéseket és hasznos infókat, fontos tudnivalókat mutatunk be a számlázó programok bejelentésével kapcsolatosan »

Találd meg a tökéletes számlázót webáruházadhoz könnyedén, tölts ki egy villámtesztet most »

Még nem találtad meg minden igényednek legjobban megfelelő számlázó programot?

Válaszd ki a számlázóválasztó segítségével itt.

A legjobb számlázó programok hasznos logisztikai funkciókkal kereskedőknek – 2. rész

A legjobb számlázó programok hasznos logisztikai funkciókkal kereskedőknek – 2. rész

Egy logisztikai funkciókkal is felturbózott számlázó program rengeteg terhet levesz a kereskedők válláról. Gondolj csak bele,...

A legjobb számlázó programok hasznos logisztikai funkciókkal kereskedőknek – 1. rész

A legjobb számlázó programok hasznos logisztikai funkciókkal kereskedőknek – 1. rész

A kereskedelemben dolgozol? Akkor Nálad is jól jönne egy olyan program, amellyel nemcsak a számlázással járó feladatokat, han...

10+1 tipp, hogyan válaszd ki kezdő vállalkozóként a tökéletes számlázót – 2. rész

10+1 tipp, hogyan válaszd ki kezdő vállalkozóként a tökéletes számlázót – 2. rész

Cikkünk első részében már felsoroltunk néhány fontos szempontot, amelyeket kezdő vállalkozóként mindenképpen érdemes átgondol...

10+1 tipp, hogyan válaszd ki kezdő vállalkozóként a tökéletes számlázót – 1. rész

10+1 tipp, hogyan válaszd ki kezdő vállalkozóként a tökéletes számlázót – 1. rész

Kezdő vállalkozóként rengeteg időt spórolhatsz meg a cégedhez passzoló programmal, szóval egyáltalán nem mindegy, melyik mell...