Menü
Te vajon jól tudtad? 10 óriási tévedés a számlázó programok bejelentéséről – 1. rész

Te vajon jól tudtad? 10 óriási tévedés a számlázó programok bejelentéséről – 1. rész

Alig várod már, hogy új számlázóddal végre temérdek időt spórolhass meg, de a bejelentés még hátra van? Esetleg már megtörtént, de aggódsz, hátha elfelejtettél, esetleg elrontottál valamit? Akkor ezt a cikket mindenképpen pörgesd át, hiszen összegyűjtöttük a leggyakoribb tévedéseket, amelyekkel a számlázó programok bejelentésével kapcsolatban találkoztunk. És persze a valóságot is megmutatjuk.

1. Nem szabhat ki pénzbírságot az elmulasztott bejelentések miatt a NAV

Kiszabhat. Amennyiben a törvényben meghatározott határidőn belül nem jelented be újonnan használatba vett számlázó programodat, úgy a mulasztásért:

A hiánytalan és hibák nélküli kitöltésre is figyelj oda, hiszen ezekért is járhat a bírság.

2. Meg kell várni, amíg a számlázó programtól és a NAV-tól megküldik a papírokat

Ne várj ezekre a papírokra, mert a tévhitekkel ellentétben a számlázó programok nem fognak Neked megfelelőségi nyilatkozatot küldeni, ahogy az adóhivatal sem fog nyomtatványokkal bombázni. Előbbire nem is lesz szükséged a bejelentéshez, míg utóbbit a NAV weboldaláról Neked kell letölteni a kitöltéshez szükséges keretprogrammal együtt.

3. E-mail-ben is be lehet jelenteni a számlázó programokat

Az Általános Nyomtatványkitöltő (ÁNYK) program segítségével kitöltött „SZAMLAZO” nyomtatványt csak Ügyfélkapun keresztül vagy postai úton továbbíthatod a NAV irányába. Előbbi megoldás legalább annyira kényelmes és gyors, mintha e-mailben intéznéd a műveletet.

4. A vásárlástól kezdve 30 napon belül be kell jelenteni a számlázó programokat

A bejelentési kötelezettségre vonatkozó határidővel kapcsolatban is igen gyakran találkozni különféle tévedésekkel. Éppen ezért érdemes tisztázni, hogy a tévhitekkel ellentétben nem a vásárlástól, hanem a használatbavételtől számítva van 30 napod elvégezni a bejelentést az adóhivatalnál.

Vagyis attól a dátumtól, amelytől kezdve a jogszabály szerinti a számlakibocsátási kötelezettséget új számlázóddal teljesíted. Tehát lényegében kiállítod az első számlát a programmal.

5. A NAV-bekötés indulása óta nem kell külön bejelenteni a számlázókat

Ó, dehogynem! Ennek ellenére azért olyan esetekkel is találkozni néha, amikor valaki összetéveszti vagy egy kalap alá veszi az Online Számla rendszerébe való regisztrációt és a számlázó program bejelentési kötelezettségét az adóhivatal irányába.

Pedig a két folyamat nem váltja ki egymást, így hiába kötötted össze azonnal a vásárlás után számlázódat a NAV Online Számla rendszerével, a program „hagyományos” bejelentését ugyanúgy meg kell ejtened a fentebb is említett nyomtatvány segítségével. Értelemszerűen azokat a számlázókat is be kell jelenteni, amelyek nem tartalmazzák a NAV-bekötést funkciót.

Még több tévedés cikkünk második részében

Mi a helyzet a saját fejlesztésű programokkal? Na és a verziófrissítésekkel? Mi a teendő a számlázó cseréje vagy szimplán a használatból történő kivonása esetén? Ne maradj le cikkünk második részéről sem, ahol további gyakori tévedéseket és hasznos infókat, fontos tudnivalókat mutatunk be a számlázó programok bejelentésével kapcsolatosan »

Találd meg a tökéletes számlázót webáruházadhoz könnyedén, tölts ki egy villámtesztet most »

Még nem találtad meg minden igényednek legjobban megfelelő számlázó programot?

Válaszd ki a számlázóválasztó segítségével itt.

A legjobb számlázó programok hasznos logisztikai funkciókkal kereskedőknek – 2. rész

A legjobb számlázó programok hasznos logisztikai funkciókkal kereskedőknek – 2. rész

Egy logisztikai funkciókkal is felturbózott számlázó program rengeteg terhet levesz a kereskedők válláról. Gondolj csak bele,...

A legjobb számlázó programok hasznos logisztikai funkciókkal kereskedőknek – 1. rész

A legjobb számlázó programok hasznos logisztikai funkciókkal kereskedőknek – 1. rész

A kereskedelemben dolgozol? Akkor Nálad is jól jönne egy olyan program, amellyel nemcsak a számlázással járó feladatokat, han...

10+1 tipp, hogyan válaszd ki kezdő vállalkozóként a tökéletes számlázót – 2. rész

10+1 tipp, hogyan válaszd ki kezdő vállalkozóként a tökéletes számlázót – 2. rész

Cikkünk első részében már felsoroltunk néhány fontos szempontot, amelyeket kezdő vállalkozóként mindenképpen érdemes átgondol...

10+1 tipp, hogyan válaszd ki kezdő vállalkozóként a tökéletes számlázót – 1. rész

10+1 tipp, hogyan válaszd ki kezdő vállalkozóként a tökéletes számlázót – 1. rész

Kezdő vállalkozóként rengeteg időt spórolhatsz meg a cégedhez passzoló programmal, szóval egyáltalán nem mindegy, melyik mell...