Menü
Így működik az automatikus számlázás a gyakorlatban

Így működik az automatikus számlázás a gyakorlatban

Az automatizálás egyre több területen jelenik meg az életünkben, és persze nem kivétel ez alól a számlázás sem. Nem is ritka már az online kereskedelemben, hogy a vásárlást követően automatikusan, e-mailben érkezik a számla. De hogyan működik az automatikus számlázás és vajon te is be tudnád vezetni? Olvass tovább, választ kapsz minden kérdésre.

Mi az az automatikus számlázás?

Az automatikus számlázás lényege, hogy egy adott tranzakciót követően a számlázó program automatikusan, emberi beavatkozás nélkül állítja és küldi ki e-mailben a számlát. Ezzel vállalkozóként mindenképpen jól jársz

Hogyan működik a gyakorlatban?

Az automatikus számlázáshoz mindenekelőtt össze kell kötnöd a rendszeredet az arra alkalmas számlázó programmal. Az adatok ugyanis egy API-n keresztül érkeznek a számlázó programba, ami a megadott ponton legenerálja és a beállításnak megfelelően kiküldi a számlát. 

Ez a rendszer lehet egy webáruház, egy CRM rendszer, egy ügyviteli nyilvántartó rendszer vagy bármilyen más, arra alkalmas szoftver.

Sok esetben a számlázó program rendelkezik saját fejlesztésű API-val, amivel egyszerűen összeköthetők a programok. Ennek hiányában fejlesztőre lesz szükséged az összekapcsolódáshoz, aki a kapott dokumentáció alapján tudja integrálni a rendszereket. Ez utóbbi természetesen időigényesebb és költséges is. 

Te is automatikus számlázásra válthatsz

Az automatikus számlázás ma már nem számít ritkaságnak. Az e-számlák és az e-kereskedelem dinamikus növekedésével pedig egyre nagyobb teret hódít. 

Érdeklődj a számlázó programod fejlesztőjénél, hogy van-e lehetőség automatikus számlázásra. Vagy találd meg az igazit a Számlázóválasztó teszt segítségével!

A teszt kitöltése során a Webáruházas összekötést szeretnél API-n keresztül? kérdésre, válaszd az IGEN lehetőséget. 

Kitöltöm a Számlázóválasztó tesztet »

Még nem találtad meg minden igényednek legjobban megfelelő számlázó programot?

Válaszd ki a számlázóválasztó segítségével itt.

Számlázóválasztás webáruházaknak 2021

Számlázóválasztás webáruházaknak 2021

2018. július 1-én vezette be a NAV online számlaadat-szolgáltatási kötelezettséget, amelyet azóta jelentősen kibővítettek, íg...

Így változik a NAV adatszolgáltatási kötelezettség 2021. január 1-től

Így változik a NAV adatszolgáltatási kötelezettség 2021. január 1-től

Mint ismert 2021. január 1-től tovább bővül a NAV adatszolgáltatásra kötelezettek köre, és a magánszemélyek számára kiállítot...

Így működik az automatikus számlázás a gyakorlatban

Így működik az automatikus számlázás a gyakorlatban

Az automatizálás egyre több területen jelenik meg az életünkben, és persze nem kivétel ez alól a számlázás sem. Nem is ritka ...

Szeptember 30-án vége a NAV szankciómentes időszakának

Szeptember 30-án vége a NAV szankciómentes időszakának

A 2020. július 1-től hatályba lépett jogszabályváltozások szerint minden belföldi adóalanyok közötti számlát be kell küldeni ...